20 Ocak 2011

cikolatali cheesecake


dun bebek gormeye gelen misafirlerime kayinvalidem epey cesit yapti. lohusada olsam bende bir seyler yapmak istedim, bir salata bir cheesecakete karar kildim.
salata kolay ama cheesecake zaman isteyen bir tarif. neyseki uslu kizim derin bir uykuya dalmistida rahatca yapabildim. tarif cafefernando dan
bekledigimden cok daha basarili bir cheesecake oldu.
en onemliside aylardir aradigim taban tarifine ulasmakti,
simdiye kadar burcak biskuvi ve tereyagi ile yapardim ama icime sinmezdi.
pelit pastanesindeki cheesecakelerin tabanlarini merak ederdim, iste bu tarif tam bir
pastane tarifi bence:)
zaten insanlar size supheyle bakiyor ikram ettiginizde:)
hatta belkide inanmiyorlar:))
ama ben yaptim! ben yaptim!

Malzemeler

Tabani:

  • 1 su bardağı un
  • 1/8 çay kaşığı tuz
  • 1/4 su bardağı şeker
  • 1 çorba kaşığı hindistan cevizi
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 75 gram tereyağı, soğuk
dolgusu
  • 750 gram labne peynir (süzülmüş ağırlık)
  • 320 gram bitter çikolata (benmari usulu eritilmis)
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 cimdik tuz
  • 1 çorba kaşığı mısır nişastası
  • Yapılışı
  • kelepçeli bir kalıbı hafifçe yağlayın,
  • un seker ve hindistan cevizini robotta cevirin
  • tereyagini minik minik kesip karisima ekleyin
  • yumurta sarisinida ekleyip karistirin. kaliba yayip buzdolabinda yarim saat dinlendirin
  • önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 25 dakika boyunca pişirin. Kalıbı fırından çıkartıp soğumaya bırakın.
  • labne peynirini 5dk kadar çırpın.
  • Şekeri ekleyip iyice karışana kadar tekrar çırpın.
  • Yumurtaları teker teker ekleyerek çırpmaya devam edin.
  • tuz ve mısır nişastasını ekleyip tekrar karıştırın.
  • Eritip soğuttuğunuz çikolatayı da ekleyip iyice karıştırın.
  • Karışımı soğumuş cheesecake tabanına döküp 170 derecede 55 dakika pişirin
  • buzdolabinda en az 8 saat bekletip afiyetle yiyebilirsiniz:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder